lørdag 27. november 2010

Overall av bukse m/skjørt som ble for kort i beina

Før Cayla var 1 år kjøpte mammen en longies m/skjørt i et nydelig chuncy garn
Det var i bruk flere ggr men skjørtet var igunnen for stort og ikke minst tungt, det dro hele buksa nedover.

Charlotte lurte på om jeg kunne forvandle longisen til oveall i stedet så jeg rekket opp hele skjørtet, tok av linningen og strikket oppover til for/bakstk og brukte garnet fra linningen i selene.
To store knappet fra Tessa Ann på selene og en 3. på lommen
Så rekket jeg opp kantene på beina og strikket på ca 5 cm og fikk kanten på igjen.
Brukte noe brunt semicolored trim til lomme og tamp bak

Har masse garn igjen så den dagen Cayla slutter med bleier
kan jeg strikke beina enda lenger så kan hun ha den enda en sessong.

Cayla elsker sine longies og overalls og kaller dem *pritty*

Stroppen bak er for å få brukt siste 2 knappene i pk

Garnet er veldig stødig, supermykt og aldeles deilig og behagelig
så kan bare anbefale slike ullklær til alle småbarn.
Eneste fornuftige jeg har klart å gjøre hele uka pga forkjølelse og sterke hodesmerter.
Nå er det hals og prinsesselue til Sunniva som står på programmet, shorties og jakke til Embla og ferdistillelse av en tykk scrappydress til Cayla som hun trenger til turen til Toronto i vinter.

5 kommentarer:

  1. Den er så fin! Vi elsker den virkelig og selv nå på morgenkvisten går Bolla rundt og koser seg i sin overall, god og varm :)
    Tusen takk mamma!

    SvarSlett
  2. Den ble kjempefin. Smart og ta av skjørtet og strikke oppover. Den er nok veldig god i bruk. Kjempesøt jente.
    Du må ha en god bedring!

    SvarSlett
  3. Heia. Så FLOTT bukse :)) Du er vrikelig kreativ :) Ha ei fin helg !

    SvarSlett
  4. Sååå lekker den buksa ble! Du altså, du er en tryllekunstner med strikkepinnene! Og Cayla, hun er vidunderlig!!

    Mange klemmer til deg, du vakre!

    :klem fra An-Magritt:

    SvarSlett
  5. Fantastisk *pritty* lol bolla altså ;)
    Nydelig atter en gang! Du er så begavet!
    Blir mer og mer imponert for hvert plagg jeg ser du tryller frem med pinnene dine! Gleder meg så utrooolig masse til å se hva det blir ut av mine garnbundter. Å jeg føler meg så heldig, det skal du vite!!

    SvarSlett